poniedziałek, 31 grudnia 2018

Podsumowanie 2018


Moi drodzy, rok 2018 upłynął  w szalonym pędzie. Nawał nowych obowiązków, ciekawe przygody i zmiana stylu życia sprawiły, że  Was trochę zaniedbałam. Bardzo Was przepraszam, jest mi z tego powodu niezmiernie przykro, postaram się z wszystkich sił lepiej zorganizować w przyszłości. Choć wiele książek z poniższych list nie doczekało się jeszcze wpisów, to obiecuję Wam, że w najbliższym czasie postaram się nadrobić moje zaległości i przedstawić Wam wiele interesujących pozycji literackich. W Nowym Roku wprowadzę także kilka zmian w moich postach, ale o tym opowiem następnym razem ;).




Rok 2018 został zdominowany przez audiobooki, które towarzyszyły mi wszędzie. W podróży, podczas porządków czy przy gotowaniu. I tak ziarnko do ziarnka, aż zebrało się równe 50 audiobooków. Wśród nich najczęściej sięgałam po literaturę obyczajową, lekką, a także po kryminały, baśnie i mity oraz trochę fantastyki. Gdybym miała wybrać trzy subiektywnie najlepsze audiobooki jakich wysłuchałam w tym roku byłyby to:

III miejsce- "Wilk stepowy"- H. Hesse

II miejsce- "Czereśnie zawsze muszą być dwie"- M. Witkiewicz

I miejsce-"Wzgórze psów"- J. Żulczyk




Z książkami czytanymi nie poszło mi tak łatwo. Wśród ukończonych 47 pozycji znalazło się wiele perełek. Gatunkowo, stanowczo i niezmiennie, jak w latach poprzednich królowała fantastyka, z niewielką domieszką literatury obyczajowej i klasyki. Najlepsze subiektywnie książki jakie wpadły w moje ręce w 2018 r to: 

III miejsce- "To nie jest kraj dla starych ludzi"- C McCarthy

II miejsce-"Terror"- D. Simmons

 I miejsce ex aequo- Cykl:"Pan Lodowego Ogrodu"- J. Grzędowicz oraz "Ostanie rozdanie"- W. Myśliwski

Odkryciem tego roku stała się dla mnie Magdalena Witkiewicz i jej pełna optymizmu, lekkiego humoru i tej charakterystycznej kobiecej magii, twórczość. Dziękuję Martyno, za polecenie, pewnie sama nie wpadłabym na to by sięgnąć po tę autorkę :)



Tegoroczne wyzwanie wypadło w moim wykonaniu ciut słabo. Z zaplanowanych 10 cykli, udało mi się przeczytać tylko 5. Wyzwanie Bydgoskich Ksiażkoholików 2018 (10 książek, które zawsze chciało się poznać, ale nie było kiedy) również nie wypadło najlepiej, choć w tym przypadku zabrakło tylko jednej pozycji do szczęśliwego zakończenia. No nic, muszę przełknąć jakoś tę gorzką pigułkę i zmobilizować siły i morale by w przyszłym roku o tej porze móc pochwalić się wynikami ;) Pamiętajmy jednak, że nie wyniki są najważniejsze, tylko czysta przyjemność z czytania, a wyzwania takie jak to nadają tylko dodatkowego smaczku :)

Za parę godzin zacznie się Nowy Rok. Chciałabym życzyć by przyniósł Wam dużo przyjemności, spełnienia marzeń, motywacji, siły, szczęścia, miłości, czasu by rozwijać swoje zainteresowania, chwil spędzonych z najbliższymi, wiele wspaniałych wspomnień i przygód. Niech każdy dzień będzie wyjątkowy i niech starczy w nim także czasu na odpoczynek. Bo czasem warto jest robić NIC i to całym sobą. Bawcie się wystrzałowo, a jutrzejszy dzień niech nie będzie dla Was Światowym Dniem Kaca ;)

Do zobaczenia w Przyszłym Roku ;)
Marta- ZaBOOKowana ;)

4 komentarze:

  1. Wspaniały rok :) Każda przeczytana/wysłuchana książka to sukces :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książek Pani Magdaleny Witkiewicz nie przeczytałam zbyt wiele, w sumie dwie. Jedna to własnie "Czereśnie zawsze muszą być dwie", i muszę powiedzieć, że uwielbiam tą powieść. Jest w niej coś, że można się zakochać. Z przyjemnością przeczytałabym 2 część, ale ciężko powiedzieć, czy taka powstanie.
    Drugą jaką czytałam to powieść pisana w duecie z Panem Alkiem Rogozińskim "Pudełko z marzeniami". Bardzo zabawna historia i do tego lekka. Bardzo polecam! Następne chciałabym przeczytać w nadchodzącym roku.
    Po "Wilka stepowego"- H. Hesse sięgnęłam, jednak nie udało mi się tej książki skończyć, w sumie nie wiem dlaczego, ale chyba zaczęłam czytać inną. Na pewno do niej wrócę.

    Na koniec chciałabym życzyć Pani Szczęśliwego Nowego roku 2019, spełnienia marzeń, dobrej zabawy i samych dobrych lektur w nowym roku :)!

    Zapraszam do siebie!
    https://pasjanaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję świetnego wyniku i życzę Ci, żeby rok 2019 był jeszcze lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale :) Każdy wynik jest wynikiem znakomitym, czasem ograniczają nas niezależne od nas obowiązki, choroby, nagłe potrzeby. Twój bez argumentacji jest wspaniały. Wszystkie wyróżnione przez Ciebie powieści ( o przepraszam.. prócz Czereśni) przeczytałam i zgadzam się w stu procentach z Twoja wysoką oceną. Niewątpliwie masz doskonały gust i wielką wrażliwość. Cudownych spotkań literackich w Nowym Roku, pozdrawiam najcieplej :)

    OdpowiedzUsuń