sobota, 13 maja 2017

Pułapka Tesli- A. Ziemiański


Nic tak nie leczy jak herbata z miodem, trochę ciepła i dobra fantastyka. Niezmienną miłość do pióra Andrzeja Ziemiańskiego żywię już od studiów, więc gdy tylko spotkałam na swojej drodze Pułapkę Tesli wiedziałam, że to będzie coś! I się nie zawiodłam. :)

Pułapka Tesli to zbiór opowiadań z gatunku s-f i fantastyki okraszony specyficznym językiem i stylem autora. Dużo tu Wrocławia, trochę Tesli i jego patentów, ostrej amunicji i skoków w czasie. Nie brakuje wartkiej akcji i gwałtownych zwrotów, a także emocji.

Andrzejowi Ziemiańskiemu ufam bezgranicznie i bez obaw sięgam po jego książki. Tak było i tym razem. Ledwie żywa "poszłam do łóżka" z Pułapką Tesli i czułam jak wraca mi energia. Z każdą przeczytaną stroną wciągałam się bardziej i bardziej. Opowiadanie za opowiadaniem przepadałam. Chciałam więcej i więcej. Nie przeszkadzał mi ani trochę seksistowski, ciężki i typowo męski styl autora. Taki jego urok, który sprawia, że chcę go czytać bez umiaru. Spotkałam się tu z klasycznymi opowiadaniami fantasy, takimi jak Dom polski, czy opowiadanie tytułowe Pułapka Tesli. Historiami z pogranicza s-f: Chłopaki, wszyscy idziecie do piekła i A co jeśli ja jestem Bogiem?. Ale największe wrażenie zrobiło na mnie opowiadanie o charakterze thrilleru, po którym miałam ciarki na plecach o tytule Wypasacz. Ten świetnie skomponowany zestaw porwał mi jeden dzień i wcale nie żałuję. Jedyną wadą do jakiej mogę się przyczepić to to, że się skończył. Książka jest dość szczupła, niestety kończy się szybko i pozostawia duży głód fantastyki. Świetna jako przystawka przed daniem głównym :) . Jak sobie przypominam to znów staję się głodna ;)

Dla każdego, kto nie boi się sięgnąć po fantastykę inną niż tę w wersji "fit" lub "light", dla każdego kto chce rozbudzić w sobie apetyt na fantastykę oraz dla wszystkich mających "smaczka" na przekąskę gatunku s-f -to będzie świetny wybór. Polecam z całego serca i daję od siebie okrągłe 8/10.

Zaczytanej soboty
ZaBOOKowana :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz