niedziela, 31 stycznia 2021

Moje wyzwania czytelnicze na rok 2021.


 

Cześć! Styczeń już zbliża się ku końcowi, a ja nie przedstawiłam Wam moich tegorocznych wyzwań. Pora to zmienić i to jak najszybciej. Jak co roku plany książkowe mam ambitne. Co z tego wyjdzie? Nie wiem, ale jestem dobrej myśli. 

Dlaczego wyzwania? Otóż lubię próbować nowych rzeczy. Co roku stawiam sobie poprzeczki dość wysoko, staram się by moje plany były urozmaicone i dość szerokie. Chcę poznawać coś więcej niż  tylko ulubione gatunki. Wyzwania pozwalają mi odkrywać zarówno pozycje, na które miałam apetyt jak i te z całkowicie "nie moich" rejonów jednocześnie zachwycające. Chyba najważniejszym powodem wytyczania sobie celów jest frajda jaką przynosi mi ich tworzenie, mierzenie się z zaplanowanymi lekturami oraz budowanie własnego zdania na ich temat. Ogromnie cieszę się jeśli uda mi się odhaczyć chociaż połowę książek, a nawet jeśli nie to trudno. Ważne, że rozwija mnie to i bawi. :) 

A teraz przejdźmy do konkretów. W obecnym roku ponownie biorę udział w "Wyzwaniu czytelniczym portalu LubimyCzytać 2021" oraz w "Wielkobukowym Bingo" (3 duże odsłony). Wyzwanie "52 książki/rok" właściwie robi się samo. Ale to nie wszystko! Stworzyłam jeszcze trzy indywidualne listy, które przedstawię poniżej. 

"Cykle 2021"

1. "Mercedes Thomson" - P. Briggs

2. "Mroczne materie"- P. Pullman (tak, wciąż jeszcze przede mną ;) )

3. "Zastępy anielskie" - M. L. Kossakowska

4. "Opowieści z meekhańskiego pogranicza" - R. Wegner

5. "Tajemnica diabelskiego kręgu" - A. Kańtoch

6. "Dzienniki norweskie" - A. Pilipiuk (pora zwieńczyć historię rodu Wędrowyczów)

7. "Vianne Rocher"- J. Harris (to ta od "Czekolady", coś czuję że będzie pysznie ;) )

8. "Project Rosie" - G. Simsion

9. "Emilka ze Srebrnego Nowiu" - L. M. Montgomery (mały powrót do dzieciństwa)

10. "Małe kobietki" - L. M. Alcott ( tochę klasyki)


"Książki, które zawsze chciałam przeczytać, ale nie było kiedy"- i tu wybrałam tylko 5 pozycji, ale za to całkiem pokaźnych.

1. "Przeminęło z wiatrem" - M. Michell

2. "Doktor Żywago" - B. Pasternak

3. "Siedem lat w Tybecie" - H. Harrer

4. "Szczygieł" - D. Tartt

5. "Solaris" - S. Lem


"Książki, które czekają ponad rok na mojej półce" - czyli czystki regałowe.

1. "Nieznośna lekkość bytu" - M. Kundera

2. "Mężczyzna, który pomylił żonę z kapeluszem" - O. Sacks

3. "Ćma" - J. Bielawski

4. "Gnój' - W. Kuczok

5. "Gdzie śpiewają diabły" - M. Kubasiewicz

6. "Sześć światów Hain" - U. Le Guin

7. "Bieguni" - O. Tokarczuk

8. "Kuna za kaloryferem" - A. Wajrak, N. S. Fernandez

9. "Kraina chichów" - J. Carroll

10. " Kamień na kamieniu" -  W. Myśliwski


Trochę się tego nazbierało nie ma co. Poprzeczka została zawieszona wysoko, a ja pełna zapału pomału realizuję postawione wyżej cele. Udało mi się już odhaczyć już "Kunę za kaloryferem". Trzymajcie za mnie kciuki, a ja trzymam za wasze postanowienia i cele czytelnicze. Nie ważne co zaplanujecie, najważniejsze żebyście mieli z tego świetną zabawę. Miłego wieczoru :)

ZaBOOKowana 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz