Cześć! Styczeń już zbliża się ku końcowi, a ja nie przedstawiłam Wam moich tegorocznych wyzwań. Pora to zmienić i to jak najszybciej. Jak co roku plany książkowe mam ambitne. Co z tego wyjdzie? Nie wiem, ale jestem dobrej myśli.
Dlaczego wyzwania? Otóż lubię próbować nowych rzeczy. Co roku stawiam sobie poprzeczki dość wysoko, staram się by moje plany były urozmaicone i dość szerokie. Chcę poznawać coś więcej niż tylko ulubione gatunki. Wyzwania pozwalają mi odkrywać zarówno pozycje, na które miałam apetyt jak i te z całkowicie "nie moich" rejonów jednocześnie zachwycające. Chyba najważniejszym powodem wytyczania sobie celów jest frajda jaką przynosi mi ich tworzenie, mierzenie się z zaplanowanymi lekturami oraz budowanie własnego zdania na ich temat. Ogromnie cieszę się jeśli uda mi się odhaczyć chociaż połowę książek, a nawet jeśli nie to trudno. Ważne, że rozwija mnie to i bawi. :)
A teraz przejdźmy do konkretów. W obecnym roku ponownie biorę udział w "Wyzwaniu czytelniczym portalu LubimyCzytać 2021" oraz w "Wielkobukowym Bingo" (3 duże odsłony). Wyzwanie "52 książki/rok" właściwie robi się samo. Ale to nie wszystko! Stworzyłam jeszcze trzy indywidualne listy, które przedstawię poniżej.
"Cykle 2021"
1. "Mercedes Thomson" - P. Briggs
2. "Mroczne materie"- P. Pullman (tak, wciąż jeszcze przede mną ;) )
3. "Zastępy anielskie" - M. L. Kossakowska
4. "Opowieści z meekhańskiego pogranicza" - R. Wegner
5. "Tajemnica diabelskiego kręgu" - A. Kańtoch
6. "Dzienniki norweskie" - A. Pilipiuk (pora zwieńczyć historię rodu Wędrowyczów)
7. "Vianne Rocher"- J. Harris (to ta od "Czekolady", coś czuję że będzie pysznie ;) )
8. "Project Rosie" - G. Simsion
9. "Emilka ze Srebrnego Nowiu" - L. M. Montgomery (mały powrót do dzieciństwa)
10. "Małe kobietki" - L. M. Alcott ( tochę klasyki)
"Książki, które zawsze chciałam przeczytać, ale nie było kiedy"- i tu wybrałam tylko 5 pozycji, ale za to całkiem pokaźnych.
1. "Przeminęło z wiatrem" - M. Michell
2. "Doktor Żywago" - B. Pasternak
3. "Siedem lat w Tybecie" - H. Harrer
4. "Szczygieł" - D. Tartt
5. "Solaris" - S. Lem
"Książki, które czekają ponad rok na mojej półce" - czyli czystki regałowe.
1. "Nieznośna lekkość bytu" - M. Kundera
2. "Mężczyzna, który pomylił żonę z kapeluszem" - O. Sacks
3. "Ćma" - J. Bielawski
4. "Gnój' - W. Kuczok
5. "Gdzie śpiewają diabły" - M. Kubasiewicz
6. "Sześć światów Hain" - U. Le Guin
7. "Bieguni" - O. Tokarczuk
8. "Kuna za kaloryferem" - A. Wajrak, N. S. Fernandez
9. "Kraina chichów" - J. Carroll
10. " Kamień na kamieniu" - W. Myśliwski
Trochę się tego nazbierało nie ma co. Poprzeczka została zawieszona wysoko, a ja pełna zapału pomału realizuję postawione wyżej cele. Udało mi się już odhaczyć już "Kunę za kaloryferem". Trzymajcie za mnie kciuki, a ja trzymam za wasze postanowienia i cele czytelnicze. Nie ważne co zaplanujecie, najważniejsze żebyście mieli z tego świetną zabawę. Miłego wieczoru :)
ZaBOOKowana
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz